thesims3sweden

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Lovisah & Juliah - 5 augusti 2011 22:53

  Det handlar om Juliah, som flyttar till Bridgeport. Hon träffar en kille vid namn Rafael Striker.... Och nu till historien :D


Julia - Rosa

Rafael - Turkost

Foki - Ljusrosa

Övrigt - olika färger :D


- Okej jag heter Juliah och har precis flyttat till Bridgeport.                                 


Efter inte så lång stund funderar hon på att utforska staden. Hon går till en klubb som heter Discokulan.

Eftersom man måste vara känd för att komma in i VIP delen fanns det inget annat alternativ än att smyga förbi vakten.  - Mumms, vilken god drink.                                                                            Mixologen: - Tack ska du ha                                                                               - Vill madam ha en till?                                                                                      -Haha! Madam? Ingen kallar mig för madam..?                                                

- Nej tack, jag måste hem och ringa ett samtal till min bästis.            - Hej..Det är jag.                                                                                               - Hej BRUDEN! Vad görs ?                                                                                     - Inget Foki. Men du..? Kan vi kanske ses?                                                          

- Såklart! Ska jag komma över?            

 - Jaa! Vi behöver snacka!

 - Det är en kille igen ? Det räcker att Christopher och du gjorde slut när ni va i Italien!

 - ¨ suck¨ Gammla vanliga Foki. Ja det handlar om en kille. Men du nu kan du väll komma!

 - Jaja, jag kommer!



Del 2 kommer snart....forsätt att läsa  

 


Av Lovisah & Juliah - 5 augusti 2011 19:39


Ny del = ny dag. Angelica ändrade sig mer än vad hon gjorde igår. Tatueringar, nya kläder, nytt hår och hon har blivit mulligare.

Erica - Lila

Angelica - Blå

James - Grön 

- Angelica? Är det du?

- Ja? Varför skulle de inte vara jag?

- Du har ändrat dig väldigt mycket.

- Angelica. Vem är den där stylisten?  

- Jag vet att jag har ändrat mig. Och hon heter... 

- Erica? Varför vill du veta?

- Jag bara undrar. Hon kanske vill styla mig!

- Du är redan perfekt!

- Sluta prata om styling nu!                                                                            

- Varför?

- Kan inte prata. Kysser min kille nu Erica!

- Jag tänkte åka och handla. Något som du vill ha?

- Ja vill ha, Dricka, Snacks, popcorn och den filmen Fredag den 13:de. Om den finns i butiken. 

- Och jag tror att Erica vill ha shampoo och hår inpackning.                                 - Okej. O just de! Ja tänkte köra förbi sjukhuset och göra ett graviditetstest.       - Jag följer med! Jag vill det lixom...

- Okej  

- Din mobil ringer. Ska du inte svara?  

- Jo. 

- Ja ja kommer direkt.

- Vem var det?

- Jobbet, jag måste skynda mig. Jag ska laga filmstudions tv.

- Okej.

- Hallå Erica? Aaa. Kom hem. Nej de är inga killar här? Hej då.

- Vad kul! Jag får mata hajarna! Hoppas dom inte bits. Eller vänta. Dom är hajar!

- James. När kommer du?

- Hej Erica. Hur går det?

- Vänd dig om så får du se! Tänk att jag kan andas och prata i telefonen i vattnet :P

- Jag orkar inte. Men du. Jag ska göra graviditets test idag.

- Ehumn.. Vad hoppas du på? Negativt eller Positivt?

- Positivt. 

- Får jag komma ut nu?

- Har du matat dom än? 

- Ja! Släpp ut mig!

- Chilla Erica! Ja kommer.

- Tack för att du släppte ut mig. Du kanske ska skynda dig.

- Men James är på jobbet! Han skulle följa med. 

- Tack för att du kom så fort. Urgh! (SPY LJUD)

- Hur mår du gumman? 

- Jag spydde precis. Men annars så mår jag bra.  

- Vi kanske ska åka till Sjukhuset. Nu.  

När dom är framme vid sjukhuset hoppas dom på det bästa. Vem gör inte?

- Nu är vi framme.


- Jag håller tummarna

- Bra   


Efter inte så lång tid kommer Angelica ut. Vad har hon för nyheter?

- James. Lova att inte bli arg, sur, ledsen, eller nåt annat.

- Okej.    

- Det är lixom så att....  

- Det är negativt eller hur?

- Tvärtom

- KOMMER VI FÅ BARN!?  JIPPIE.                                                                      

- Jaa 


Vad händer? Kommer hon få barn? Tvillingar, Trillingar eller bara ett barn?

Talar hon sanning? Kommer hon att få barn? Se mer i nästa del. Tycker du att det är spännande?


    





Av Lovisah & Juliah - 5 augusti 2011 14:22

Du behöver Sims 3 Destination Världen och Drömjobb.

Här är videon som lärde mig allt ;)

 

Av Lovisah & Juliah - 5 augusti 2011 00:48

Scaaary xD

Säg gärna till om jag ska göra mera videos med hajar, sims3 m.m

Jag gör med sims 2 också.
 

Av Lovisah & Juliah - 5 augusti 2011 00:07

 

Det fick inte plats mera på andra inlägget. Så nu kommer Del 3.

Erica - Lila

Angelica - Blå

James - Grön 

Bartänder - Orange


Dom gick med på att ta fotot. Vann dom något pris också?- Tack så mycket hörni.                                                                                  

- Jag ställer alltid upp på foton.                                                                       - Eftersom ni vann får ni allt gratis på Discokulan. Alltså drinkar och mat. Ni behöver inte betala för att komma in i VIP delen längre.

- Vad bra det går för dig James. Haha.  

- James. Vem är det där?                                                                                

- Min gamla barndoms kompis från skolan. Och vad fin du har blivit Angelica. En hel makeover. När hände det?                                                                           - Jag kom så tidigt till jobbet och jag jobbade så hårt så jag fick ledigt. Och en nära vän till mig är en stylare. Så hon stylade mig.



                                                                                                                      Snart stängde Discokulan och alla var tvugna att gå hem som vanligt.  - Vänta på mig!                                                                                               - Skyll dig själv att du drack upp min drink och inte kunde gå ordentligt!            

- James! Det var bara en drink

- Tack för att jag få bo här ett tag. Vart ska jag sova?  

- Ehumn.... Jag har inte direkt tagit fram saker än...                                        

- Nej men jag har med mig sovsäck. Men vart ska jag sova?                                 - Du kan lägga dig vart du vill.                                                                                                                                                                                            Snart blir det lite senare på dagen. Erica pratar med James. Eller dom grälar ungefär.

- Våga inte nysa på mig!  

- '' SNÖRVEL '' '' SNYFT ''

- Äckligt!

- Det är naturligt?

- MEN DET ÄR ÄCKLIGT!

- Jaja. Men det är naturligt.


James och Erica gick ner och pratade. Det kändes bättre tyckte dom.

- Coolt! Ni har hajar                                                                                         - Jag vet. Coolt eller hur!

- Är det okej om jag sover brevid hajburen eller vad det heter?                          

- Visst

- Men knacka inte på glaset. Det irriterar dom.

- Jag tror jag kan låta bli med det.                                                                    


Vad kommer hända i nästa del? Vänta och se. Det tar ungefär en dag så ni behöver inte vänta så länge.                                                                                         PS! Har tänkt ladda upp en video på hajarna i The Sims 3. Om ni inte tror mig ;)


 

Presentation


Välkommen till en svensk Sims3 blogg. Hoppas du gillar den :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Kommer du att köpa The Sims 3 Husdjur när det kommer ut?
 Klart jag ska!
 Ja
 Kanske
 Jag vet inte
 Nej
 Jag gillar inte sims äns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards