thesims3sweden

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Tills döden skiljer oss åt! Kapitel 1: Vårt Första Möte

Av Lovisah & Juliah - 7 augusti 2011 00:17

Erika - Ljuslila

David - Blå

Berättare - Svart

- Kan inte något spänande hända någon gång i denna stad!?

Man får vänta och se. Vänta och se.  

Men vad nu? Svänger polisbilen in här? Varför!

- Hoppas att någon är hemma.    

"Dörrklockan ringer"  

- Ehumn. Hej.

- Hej. Jag är David Eriksson. En polis. Det var inbrott i ditt grannes hus för någon vecka sedan. Om du såg någonting eller hörde någonting så säg det nu eller gå till polis stationen.

- Jag varken såg eller hörde någonting. Jag var på Semester. Om ni inte tror mig kan ni alltid ringa min mamma eller mina syskon. 

- Vi bara undrar.

- Det förstår jag.  

- Men vad blev stulet ungefär. Om jag får fråga.

- Det ända som blev stulet var en guldklocka och fem hundralappar. 

- Jag förstår nog varför dom vill ha tag på tjuvarna. En guldklocka! Hur mycket skulle den kosta?                                                                                             - Den skulle kosta runt tiotusen kronor. Den var ganska stor och av rent guld. Kanske mer. Och jag tror nog att alla vill få tag på tjuvarna fröken.. 

- Gran.

- Okej. Ehm.....  

- Jag måste gå nu. Chefen sa att detta var det sista huset i kvarteret som dom inte hade frågat en. Så jag måste tillbaka. Och här har du mitt nummer om du känner några som har liknande föremål som dom som blev stulna.

- Okej. Tack.  

- Hej då.



 


 

Senare samma dag på kvällen kunde Erika verkligen inte sova. Hon blundade mjuk och hårt! Inget hjälpte!

- Kom igen! Jag måste somna!

 

 

När hon insåg att hon inte kunde somna satte hon på sig sina vardagskläder och tittade sig i spegeln. 

- Hm.. Jag har inte påsar under ögonen. Hm... jag har inte sovit dåligt.

- Jag kanske ska bli detektiv. Titeln för mysteriet skulle va: Fallet med kvinnan som inte kunde somna. 





 

Några dagar senare hade David och Erika blivit väldigt bra vänner. Erika bestämde sig för att bjuda över David på middag.

- Tur, han är här  

- Jag får förklara som det är.  

- Jag kom precis från jobbet och jag hann inte byta kläder! Hoppas att det är okej.

- Klart det är. 

- Ska vi gå in eller?

- Ja tänkte precis föreslå det. 

- Sätt dig så fixar jag maten.

- Tack Erika. Vad blir det?

- Pasta och någon sås.

- Var är fjärrkontrollen?

- Under soffan 

- Hoppas jag inte bränner maten som vanligt.

- Men kom igen! Prata om fotboll!   

- Det är snart klart David.                                                                              

- Okej.

- Och den blev bränd...                                                                                     - Är maten klar snart?                                                                                       

- Alldeles strax!

- Det får bli sallad.... jag hade.. slut på pasta.

- Okej. 

- Detta var gott.

- Tack 

- Jag tar tallrikarna.

- Tack för maten. Jag tror att jag måste gå snart.

- Okej, vad synd att du inte kunde stanna längre.- Men maten var jätte god! Tack så mycket                                                      

- Snälla tacka mig inte! Jag tål inte så mycket beröm.

- Jag måste skynda mig.  

- Jag följer dig ut. 

- Hej då.- Jag ska nog ringa honom imorgon igen.Hon gick in och la sig i sängen. Kommer hon ringa honom i morgon? Du får se.       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisah & Juliah - 28 augusti 2011 17:38

Ja vi har haft en lång blogg paus. :) Jag kommer börja me flera serier M.m. :) ...

Av Lovisah & Juliah - 8 augusti 2011 19:55


 

Av Lovisah & Juliah - 8 augusti 2011 00:15

  Erika - Lila David - Blå Andra personer/Gäster - Olika färger. Berättare - Svart   Efter svensexan och möhippan är det dags att gifta sig.  - Hoppas att alla fick mitt sms om bröllopet.    - Hallå? Hej. Jag heter Erika Gran. Jag ...

Av Lovisah & Juliah - 8 augusti 2011 00:12

                                              Som ni ser på första bilden gråter en tjej i blå/lila klänning med blont hår. Dom är så söta ihop :)   ...

Av Lovisah & Juliah - 7 augusti 2011 21:10


 

Presentation


Välkommen till en svensk Sims3 blogg. Hoppas du gillar den :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Kommer du att köpa The Sims 3 Husdjur när det kommer ut?
 Klart jag ska!
 Ja
 Kanske
 Jag vet inte
 Nej
 Jag gillar inte sims äns!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards